beccasblogg-

Alla inlägg under mars 2014

Av Becca - 23 mars 2014 14:12

Känns så jävla gött!

Nu vet jag det att han har absolut inget imot att ha en ryttare på ryggen.

Barbacka eller sadlad spelar ingen roll.

Han är lika lugn ändå!

YEAAAASS!!!

   

Jocer vart så bedårande i sitt nya schabrak <3 Love it!

Lurade ut honom i djupsnön..

Fegisen skrek som en gris tills han stod på fast mark.

Nu så här i efterhand kan jag skratta åt det men tänk om han hadde fastnat?!

Gud vilken idiot jag är!

Men han kom undan med blöta ben...

Men hur rädd han än vart i djupsnön tog det typ fem minuter innan han var totalt cool igen.

Fanns inga spår av paniken i snön?

hallå??

 

Puss på dig!!

Av Becca - 22 mars 2014 18:12

Är alla tuppar stolta eller?

No way...

Hursomhelst, stolt som en tjock gris som charmade slaktaren så han inte blev slaktad är jag i alla fall,

Jo, Gick ner till Jocer och kollade till honom

Han är inte halt längre (Wiiiii ^^)

Han mår bra, förutom ett litet sår på bogen. Vet inte vad det är riktigt,Han är skit torr just där.

Misstänker att spånet inte är helt som det ska...

smörjde in det och började motinera honom. Trav lite lätt bara.

Meeeen, givetvis vart han nyfiken på snön och halkade.

Mesig som man är står man livrädd brevid och ser han resa sig på skakiga ben.

Kollade igenom allting men han klarade sig fint.

Ska säga er det att utan täcke i ett par år så ser hästen ut ungerfär så här:

 

Japp... där strök jag bara med fingret längst ryggen...


   

Ja, till det jag var stolt över:

Jag ryktade som en galning tills jag lessnade och bara gosade med honom.

Slogs av tanken på att det var länge sen jag satt upp?

Varför inte?

Tredje gången jag testade backade han inte undan.

Då kunde jag lungt sitta upp. Men i samma sekund jag hoppade upp så började mobilen darra som en galning.

Fan.

Jaha? Hur ska detta gå då? Snabbt ner i fickan och skriva till Malin (Som spammade mig på KIK) att hålla käften.

Vet ni? Han lyfte bara på huvudet och lyssnade lungt.

Tillslut halvsov Jocer och jag låg på hans rygg och skrev med malin...


YEEEEEEEEESSSS!!!!

Känns så otroligt jäkla bra! Från början var han bara stel och slappnade inte av. Nu halvsov han och vart inte ens rastlös?

Grät nästan av lycka när jag klev av, och även om jag inte grät då så dröjde det inte länge

innan han pressade mulen mot kinden och stod kvar. Snyftande och snörvlande letade jag åt ett äpple som jag tog tuggor av och gav till Jocer...

 

Älskar dig <3

Av Becca - 19 mars 2014 17:54

pengar...

Japp, ett bestående problem i de flestas vardag.

Vissa har den otroliga lyckan och födas med silversked i mun. Jag ska inte ljuga,man blir avundsjuk när man läser om folks svindyra kläder. Men ärligt talat måste man ju vara glad för deras skull?

Ni undrar varför jag inte satsar på en bättre yngre och mer villig häst? Ska inte ljuga här heller, jag blir förbannad och ledsen när jag hör sånt. Arg för att dels så, tror du vi skiter pengar eller? och för vaddåra? Är inte Jocer bra nog? Ledsen för ja, tankar och intresset finns absolut för en yngre och mer villig häst! men med vilka pengar?

Ni undrar varför vi inte glider omkring i fina bilar, eller mer: Renoverar upp hetingarna vi har på gårn'.

Jahaaappp.... Så du tror att vi inte alls har ångest över bilarna eller mopederna/motorcyklarna?! Du tror inte att vi gör djupdykningar i containrar efter bortkastat "skräp"? Här varsågod, du får en käftsmäll gratis!!

men: Det jag vill komma till är att:

Nej vi är inte rika,har nästan inga rika kompisar heller!

Men med billiga medel och enkla tricks så har vi oftast mer stil än dom rika. Varför? Jo, för med en ganska billig lackfärg och en tub kromglans kan man få en rostig cross att skina som ny.

Mina ridstövlar för typ 50kr skiner numera som dyrt läder! För med en bortvimlad socke och bilglans har jag fått dom skina som solen själv!

Ridsport är en förbenat dyr sport! Det kan ta nått år innnan jag kan samla ihop till ett träns till Jocer.

Går ett träns sönder? Vaddå köpa nytt?! Ut i boa och leta åt nån läderrem eller nått gammalt träns man kan sno delar ifrån!

Jag lägger endast pengar på det mest nödvändigaste! Jag behöver igentligen snyggare ridvantar men fick gott lägga pengarna på en bättre grimma istället. Behöver nya ridbyxor men får nog lägga dom pengarna på ett passande schabrak som är bättre mot jocers rygg.

Inte ett skit matchar i jag och jocers outfit. Jo, viljan av stål och modet av helvetet själv. Personligen brukar jag rida i det varmaste, min utnötta rosa vinterjacka,röda ridvantar,svartridhjälm med en "Bad hair day" mössa inklämd under, mullvadsgråa täckbyxor,skoterskor och barbacka med ett (Till caities mardröm) totalt opassande träns med något så hemskt som brons färgade spännen och helt silvriga i bettet ;D Driver bara med dig nu caitie ok?


Men aldrig ska PENGAR få besegra mig!

 

Längatr till JUNI!!!!!!! Ni kanske har hört talas om backtävlingarna i hammarstrand? Ajja dit ska vi kanske!

Antar att det blir rockabilly på OKQ8 taket och mys :D Lät fjantigt det där men men! Herrå!

Av Becca - 16 mars 2014 16:30

Nämen hejsan polare! Man fick en kommentar så: Som lovat:Ett inlägg jag väntat lääääänge på! ^^

Detta är bilder ag har väntat i flera år på att visa och FINALLY:

Bildtext & musik^^

Tryck igång låten och fortsätt läs :D

Hur kan man inte älska denna bild? Valianten så klart <3

 

       

Hihi

 

Förklaringen är att jag plockade blommor åt Jocer men han åt bara upp dom så jag... satte dom där istället :P

   

Lillebror öppnade visst foderlådan :D

   


Sist men inte minst, Jag och jocer på samma bild!

 

Kram från Norrland...

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards